Degerfors IF och Folkhögskolan knyter närmare samarbete under 2021

PerArne Swanolf, biträdande reaktor Karlskoga Folkhögskola och Patrik Werner, Sportchef Degerfors IF och tränare för damlaget.

Karlskoga Folkhögskola startar i höst en ny inriktning på Allmän Kurs. – Att förstå världen genom fotboll. Inriktningen ger möjlighet att på gymnasienivå, studera och förstå vår omvärld genom olika perspektiv på fotboll.

Därför känns det extra kul att vi i år knyter ett närmare samarbete med Degerfors IF. Med gästföreläsningar, besök och andra utbyten mellan skola och klubb, knyter vi kursen närmare dagens fotboll. Samtidigt som Degerfors IFs bakgrund kan ge oss inslag ur ett historiskt perspektiv på hur fotboll kan forma och utveckla ett samhälle. Läs mer om Allmän Kurs – Att förstå världen genom fotboll.

– Synd att man själv är lite för gammal att gå den här kursen. Men vi ser i alla fall fram emot höstens samarbete med folkhögskolan. / Patrik Werner, sportchef och tränare på Degerfors IF